2009. július 30., csütörtök

Fotó


Taskovics Dorka (Kiskunhalas, 1980-)

A KATEGÓRIAGYŐZTES MŰ ADATAI
Mű címe: Japánkönyv
Mérete: 24 x 24 x 2 cm
Anyaga: papír, selyem
Technikája: könyv, (kép és szöveg)
Készülés éve: 2008.

mi volt az elkészült mű koncepciója
2007 augusztusában Japánban jártam. Az ottlét – saját munkamódszeremhez képest – egyfajta aszkézissel (is) telt: mindössze hat tekercs filmre exponáltam, napi egy szűkszavú lejegyzést készítettem. Ezt lehetett nekem, akkor, ott, magam miatt. Hónapokkal később Budapesten, 2008 márciusában készült egy könyvterv, majd – több segítséggel – ez a könyv. Egyetlen első és hiteles példánya van, az azt követő három, más okból, célból jött létre. A könyvborítón, a fekete selymen arany metszés található: a belíveket is épp olyan arányban vágta szét a kötészet. Hogy függetlenül lapozható legyen a negyven fotó és az ugyanennyi kézzel írott jegyzet. Bensőséges a viszonyom minddel. Olyan formába szerettem volna foglalni őket, amelyben kép és nézője, szöveg és olvasója hasonlóan intim viszonyba kerülhet.

INTÉZMÉNYI ADATOK
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem
Konzulens: Szalontai Ábel egyetemi adjunktus, szakirányvezető
Czakó Zsolt, óraadó tanár

2 megjegyzés: