2009. július 30., csütörtök

Festészet


Simon Tímea Klára (Nagyvárad, 1986-)

A KATEGÓRIAGYŐZTES MŰ ADATAI
Mű címe: Műterem I. II. III.
Mérete: 100x70 cm
Anyaga: karton
Technikája: vegyes
Készülés éve:2008

mit jelent ma művész hallgatónak lenni
Számomra a művészet az elsődleges kommunikációs lehetőség. Általa a világ megismerése olyan formában történik, melyhez szükség van a legszemélyesebb emberi átéléshez. Az alkotás folyamata szerintem nem különbözik az életünktől. Felelősségvállalással és odaadással a képi kérdések éppúgy megoldódnak, mint a hétköznapi problémáink. A műalkotás, egy olyan élettér, melyet szabadon teremtünk meg, és amiben mások is jól érzik magukat.
miért vett részt a konferencián
A konferencián szereplő képek születését több évnyi egymásra épülő, összetett tanulmánysorozat előzte meg. Nem konkrétan az OMDK-ra készültem, inkább az motivált, hogy minden fejlődési szakasz önmagában is eredményes legyen. Ez a három festmény az egyik ilyen időszakot jelenti. Főiskolai szinten a helyi fordulón II. helyezést értem el, így örömmel jelentkeztem az OMDK-ra. A siker nagy biztatást ad további művészeti munkámhoz.
mi volt az elkészült mű koncepciója
Kiindulási pontot a műtermünkben található térélmények biztosítottak. Az első és a harmadik képen ugyannak a tárgynak a különböző oldalai szerepelnek. A középső festményen a műterem befelé nyitott ablakának számomra fontos elemeit fogalmaztam meg. A két vörös árnyalatú képemen egy festett fafelület kopott és repedt látványával azonosultam. Az ablak megfestésekor viszont a fény által életre keltett tér vonzott.

NTÉZMÉNYI ADATOK
Intézmény:Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Tanszék
Konzulens: F. Balogh Erzsébet főiskolai docens

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése